Review – Poly Art Color – Uitgeverij Deltas

We hebben voor dit kleurboekje twee reviews ontvangen, van Simone en Manon, en hieronder kun je van beide dames de bevindingen lezen, en natuurlijk bekijken. De eerste review is van Simone.

cover

Informatie van Internet:

De bijzondere illustraties in dit boek zijn allemaal opgebouwd uit een heleboel veelhoeken of polygonen. Hierdoor zien deze tekeningen er grafisch trendy uit en zorgen ze voor een unieke kleurervaring. Kijk voor de inkleuring naar de voorbeelden op de binnenkant van het omslag van dit boek of kies je eigen kleuren. Het resultaat zal hoe dan ook verbluffend zijn!

Review Simone

In dit leuke boekje van Poly Art Color heb ik me toch even lelijk vergist. Het is de eerste review waar ik gewoon niet trots op kan zijn. Ik dacht doe ik even. Nou, dat viel mooi tegen. Dit boekje is van mooi wit, maar wel ruw, wit papier. De bladzijdes zijn 24×22 cm en uitscheurbaar. In de kaft staan voorbeelden van hoe je platen kunnen worden. In mijn geval wel heel prettig, want ik wist gewoon niet wat ik ermee moest.

Aangezien ik graag met stift werk greep ik in eerste instantie naar m’n Faber Castell colour markers, maar helaas, streperig en niet mooi vloeiend door het ruwe papier. Ik ben begonnen aan de hand van het voorbeeld, alleen dan in mijn eigen kleuren. Dit viel vies tegen, maar al snel ging het voorbeeld aan de kant en kwam m’n eigen ingeving. Helaas, ik vind het echt niet mooi. Zeker niet als ik naar het voorbeeld kijk . . hoe het had kunnen zijn.

pca02   pca05

Natuurlijk wilde ik het ook uitproberen met potloden. Dus mijn Bruynzeel Colour Expressions erbij gepakt. Hier werd ik nog verdrietiger van. Door het ruwe papier dekte het niet mooi. Na drie lagen heb ik het opgegeven. Ik krijg het gewoon niet mooi. Ik zie het niet en ik weet ook echt niet hoe ik in de buurt kan komen van de voorbeelden.

pca07   pca09

Ik ben er van overtuigd dat er iets moois van te maken MOET zijn, maar het lukt me gewoon niet. Voordeel en nadeel van dit boekje zijn de voorbeelden in de kaft. Groot nadeel vind ik het papier. Maar het is wel super leuk om in mozaïek te kleuren. Hoop dat jullie er meer plezier aan beleven dan ik.

Review Manon

Dit leuke boekje van Poly Art Color trok mij meteen aan. Ik ben begonnen met potlood in dit boekje. Ik vond het lekker kleuren, alleen zie je wel de structuur van het papier er doorheen. Ik heb mij niet aan het voorbeeld gehouden. Ik vind dit mozaïek kleuren erg leuk, het geeft een heel gaaf effect.  Je kan ervoor kiezen om naar het voorbeeld te kleuren. maar dat word natuurlijk nooit precies hetzelfde.  Ik vind het heel leuk om zelf iets te bedenken.

pcamanon01   pcamanon04

pcamanon06   pcamanon08

Na potlood heb ik ook een plaat geprobeerd met stift. Ik heb mijn stabilo’s en gelpennen gepakt. Het enige nadeel is dat je niet streeploos kan kleuren in dit boekje. Maar ik vind dat zelf niet heel storend, want ook met stift krijg je een leuk effect. Ook de gelpennen pakken goed, ook niet helemaal streeploos. Al met al is dit een leuk boekje waar je echt je fantasie op kan loslaten.

pcamanon10   pcamanon12

pcamanon14   pcamanon16

Wil je weten hoe jij het ervan af brengt in dit leuke kleurboek? Bestel hem dan ook, voor € 5,95 (ivm herdruk verwacht vanaf 20-09-2016). Klik hier.